Laat je teksten schrijven door de Scriptorij copywriters

Je wil het niveau van je teksten opkrikken? Zodat ze meer effect hebben.

Lees: meer begeesteren, meer verleiden en meer aanzetten tot actie, zoals

  • meer kliks, likes, shares en retweets
  • meer leads, aanvragen en verkopen
  • meer positieve associaties – een goed gevoel – bij je merk

Of je wil simpelweg meer verhalen, artikels, posts, brochures … de wereld insturen? Maar je hebt er de tijd en de mensen niet voor?

Neem dan contact op met Scriptorij.

Onze copywriters bezorgen je merk de verbale opkikker die het verdient.

Inhoud

Wat voor teksten schrijft de Scriptorij?
Meedenken inclusief
Hoe gaan we te werk?
En de prijs voor copywriting?
Structurele samenwerking werkt best
Contentbeheer in co-creatie
Wat de Scriptorij zoal schrijft
Getuigenissen

Wat voor teksten schrijft Scriptorij?

Teksten die vlot lezen, helder zijn opgebouwd, aanzetten tot actie en passen bij de tone of voice (de stijl) van je merk.

Van uitgepuurde baselines tot vuistdikke handleidingen, van rake headlines tot SEO-proof blogartikels. Online of offline teksten. Social en non-social.

Wat schrijven we niet?

Romans, het script voor je nieuwste thrillerserie, je testament …

Hoho, niet te snel. Want we hebben meer expertise in huis dan we zelf beseffen. Naast de copywriters op kantoor, werken we samen met enkele zorgvuldig geselecteerde freelancers. En die hebben soms de vreemdste specialiteiten, liefhebberijen en passies.

Dus als je graag een oud-Mongools gedicht wil over de weldaden van paardenmelk. Bel ons op. Hebben we die specialiteit niet in huis, dan zoeken we via ons netwerk naar een oplossing.

> Bekijk onderaan de pagina wat we zoal schrijven voor jou

En herschrijven?

Ook dat doen we. Met veel plezier trouwens. Grosso modo zijn er drie mogelijkheden, met alle mogelijke nuances daartussenin.

  • Nieuwe teksten van scratch. We verzamelen de nodige input (bijvoorbeeld via interviews) en vullen het witte blad met jouw tekst.
  • Herschrijven bestaande tekst. Je hebt een bestaande tekst maar wil die ‘verbeteren’. Hem laten finetunen zodat hij vlotter leest, je boodschap beter overbrengt, wervender klinkt en past bij de tone of voice van je merk.
  • Eindredactie. Je hebt een tekst die af is. Maar voor je die publiceert wil je hem laten checken door een eindredacteur. Want met je mond vol spellingsfouten staan, dat wil je liever niet meemaken.

Meedenken inclusief

Behalve onze expertise als copywriter is er nog een reden waarom je voor Scriptorij kiest.

Jullie denken met ons mee,’ horen we steeds weer van onze klanten.

Blijkt dat verschillende klanten het appreciëren dat we niet zomaar een tof tekstje afleveren, maar dat we ons ‘engageren’. Dat we ons verdiepen in je business en rekening houden met je merkidentiteit, de doelstellingen die je wil bereiken en je bedrijfs- of merkstrategie.

Vind je ‘meedenken’ niet zo belangrijk voor jouw copy-opdracht? Geen probleem. We concentreren ons met evenveel plezier op het schrijven van jouw tekst.

Hoe gaan we te werk?

Aanpak in ’t kort

Je stuurt ons een briefing.
Wij schrijven de tekst.
Jij geeft feedback.
Wij passen de tekst aan.

Aanpak in ’t lang

1. Briefing

Heb je een duidelijke briefing? Stuur die door en we gaan aan de slag. Mogelijk contacteren we je voor meer informatie of verduidelijkingen.

Geen briefing? Laat ons weten wat je wil via e-mail en/of telefoon. Dan bepalen we samen de scope van het project.

Groot project? Totaal nieuwe website? Een uitgebreid set van brochures, artikels en blogposts te schrijven? Dan komen we bij je langs, halen de briefing op en praten het project door.

Wat we graag willen weten voor elk schrijfproject:

  • Wat is het doel? Wat wil je met je teksten bereiken?
  • Wie is de doelgroep en wat wil je dat die doet/denkt/voelt?
  • Wat is de stijl of tone of voice van je merk

2. Offerte

Op basis van de briefing stellen we een offerte voor je project voor. Vraag hier je offerte aan voor een nieuwe copywritingopdracht

3. Onderzoek en input verzamelen

Vooraleer we aan de schrijf gaan, werken we ons in. Voor een nieuwe tekst verzamelen we input, bijvoorbeeld via interviews (ter plekke of via telefoon). Die input verwerken we. En dan: schrijven.

4. Schrijven

Letter voor letter, woord voor woord en zin voor zin vullen we dat witte blad. Dan volgt het belangrijkste van het schrijfproces: schaven, schrappen en finetunen van je tekst – tot hij helemaal klopt.

5. Feedback en correcties

Is de tekst helemaal naar je zin? Dan is het schrijfproject afgerond. Wil je nog aanpassingen, toevoegingen of verbeteringen? Dan pakken we de pen weer op.

We voorzien doorgaans één correctieronde. Feedback krijgen we graag ten laatste twee weken na de eerste versie. Zoniet beschouwen we het project als afgerond.

En de prijs voor copywriting?

Dat hangt af van wat je precies wil. Een bestaande tekst herschrijven kost minder dan een nieuwe tekst schrijven. Da’s logisch. Stel gerust voor wat je wenst en we stellen je een vaste projectprijs voor.

Die prijs is bindend. Tenzij de omvang van het project wijzigt. Dan passen we de offerte aan in overeenstemming met de bestaande offerte. Zo is alles helder van bij de start en vermijd je verrassingen.

Structurele samenwerking werkt best

Het hele proces dat hoort bij een nieuwe copywritingopdracht (briefing – offerte – research – schrijven – feedback – correctieronde) kan best complex en belastend zijn.

Zeker als je telkens weer een tekstschrijver moet briefen over je merk, je doelstellingen, je stijl, en als je steeds opnieuw een offerte moet opvragen en nakijken. We hoeven er geen tekeningetje bij te maken: dat kost tijd.

Is er een betere manier?

Ja, als je regelmatig een copywriter nodig hebt, is het interessant om een structurele samenwerking aan te gaan. In dat geval:

  • Moet je ons niet steeds briefen over je merk, je doelstellingen en je doelgroep. Na enkele opdrachten hebben we dat in de vingers.
  • Vereenvoudigen we het administratieve gedoe door bijvoorbeeld maandelijks of per kwartaal te factureren.
  • Maar vooral: als we elkaar beter kennen, is een half woord vaak voldoende om te begrijpen wat je bedoelt.

Er zijn verschillende manieren om structureel samen te werken. Neem contact op en we werken samen iets uit.

> Neem contact op

Contentbeheer in co-creatie

Je wil meer en regelmatiger communiceren? Maar je mist de man/vrouwkracht? Je houdt het niet vol? Of het komt er gewoon niet van?

Scriptorij zet samen met jou een eenvoudig systeem op poten waarmee je op een consistente, gestructureerde en volgehouden manier straffe content produceert.

Hoe? Door net zoals magazines en kranten een redactieraad te installeren. Bevolkt door jouw mensen en Scriptorij-copywriters. Die raad bedenkt op gezette tijden nieuwe content. En bepaalt wie schrijft en tegen wanneer het werk klaar moet zijn. Geen rocket science, maar wel bijzonder effectief.

Besef goed: dit is een co-creatieproces. We doen dit samen met jou. Onze rol?

  • We begeleiden de redactiemeetings
  • We brainstormen samen met jullie over nieuwe ideeën
  • We voorzien de (eenvoudige) contenttools
  • We managen samen met een iemand van jouw organisatie het project
  • We schrijven en herschrijven (een deel van) de teksten

Je wil op een gestructureerde manier communiceren?

> Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken

Wat de Scriptorij zoal schrijft

Offline copy

Brochure
Artikel
Magazine
Folder
Direct mail
Interview
Handleiding Beleidsdocument
Verhalen
Opiniestukken
Jaarverslag
Publireportage
Visietekst
Testimonial

Online copy

Webteksten
Landingspagina
Blogartikel
White paper
Social mediapost
Nieuwsbrief
E-mailing
SEO-onderzoek

Short copy

Naam merk, product, dienst
Baseline
Slogan
Advertentie

Multimedia

Speech
Script video
Script radio
Voice-over

Getuigenissen

“Hun sterk inlevingsvermogen en enthousiasme maken van Scriptorij onze uitverkoren businesspartner. Ze leveren niet ‘louter en alleen’ schitterend schrijfwerk, maar ze staan ook open om -in teamverband- frisse, vernieuwende acties te bedenken die de verkoop van onze slimme energieoplossingen voortstuwt. Kortom, een kei in zijn vak “en ver daarbuiten!”

Sandra De Blander – Corporate Marketing Manager EcoPuur en Victor

“Vier jaar samenwerking met Scriptorij samengevat? Genieten van leuke brainstorm meetings, verrast worden door hun inbreng aan frisse ideeën, me veilig voelen omdat ze de artikels altijd op tijd opleveren en vooraf al weten dat het eindresultaat nooit zal teleurstellen.”

Michel Van Woensel – Business Unit Manager Plantyn Uitgeverij