Scriptorij wil via wervelende teksten mensen in beweging brengen.
Merken die verbaal sterk staan, denken niet enkel na over wat ze schrijven – maar ook en vooral over hoe ze het schrijven. Heb je een boekenwinkel, een bookshop, of boekenhuis? Mag er humor in je copy, of liever serieus en exclusiever? En hoe dicht wil je bij je lezer staan? Kies je de jij-vorm of de u-vorm?
Dit is de kern: hoe zuiverder jij jouw verhaal op papier zet, hoe makkelijker anderen het zullen doorvertellen. Logisch: je verhaal is consistent, eenvoudig en goed opgebouwd. Zo bouw je aan een sterk merk. Dat vertrouwen geeft. Blijft hangen. Waar mensen zich goed bij voelen. En dus terugkeren.
Hoe? Via Tone of Voice, Schrijfopleidingen en hands-on copywriters
Scriptorij helpt organisaties op zoek te gaan naar hun eigen taal-dna. Een verbale huisstijl. Een tone of voice die klopt bij het merk. En dan gaat het niet enkel over visual branding. Maar ook verbal branding.
Elk woord roept tal van associaties op. Welke zijn dat? En wil je daar als organisatie in verband mee gebracht worden? We denken strategisch mee na over de inhoud, het verhaal en het format. Verbal branding: wat is het taal-dna van je organisatie? Ga ernaar op zoek en claim die woorden om een maximale impact te krijgen bij je doelgroep.
Via workshops tone of voice gaan we een merk of organisatie verbaal in kaart brengen. Dat doen we altijd in cocreatie met de mensen die dichtbij het merk staan. Brand managers, marketeers, zaakvoerders. Ook partners en klanten kunnen aansluiten.
Zo willen we elke boodschap vertalen naar een wervelend verhaal. Een verhaal dat aanspreekt, blijft plakken en doet reageren. Een verhaal dat je lezer van punt a naar punt b brengt.
Je merk verbaal uitpuren is één ding. Het nadien implementeren in de organisatie is een andere uitdaging. Dat doen we specifiek via workshops tone of voice, maar ook met andere Scriptorij-trainingen: Werve(le)nd Schrijven (basics van copywriting), Training Speech Schrijven, Training Social media copy schrijven, Heerlijk Helder schrijven, Schrijven van e-mails met effect.
Het liefst geven we je de technieken in handen om zelf je lezer in beweging te brengen. Heb je daar geen tijd voor of wil je toch liever dat we dit in handen nemen. Met plezier! En dan schrijven wij jouw tekst.