Scriptorij is al jaren trouwe copypartner van Securex. In 2015 werd het zaadje gelegd tijdens een incompanytraining Werve(le)nd Schrijven. Die smaakte naar meer en dus keren we jaarlijks terug. Ondertussen voorzien we hen wekelijks van verse copy.
Projecten
Waarvoor schakelen klanten ons in? Bekijk hier voorbeelden van recent werk: copywriting, incompanytraining, co-creatieprojecten, verbal brandingtrajecten …
E-mailcampagne voor nieuw product: Junior Class
Harvey Nash is een internationaal rekruteringsbedrijf. Voor een nieuwe dienst, Junior Class, ontwikkelde Scriptorij een e-mailcampagne bestaande uit drie e-mails en bijhorende landingspagina. Ontdek hier de trapsgewijze aanpak om digitaal prospects te overtuigen.
Bloggen in co-creatie met de klant
In 2019 daagde vrouwenorganisatie Femma de samenleving uit met een ambitieus project. Alle werknemers gingen 30 uur per week werken met behoud van loon. Om dat in de geesten van de mensen te krijgen is er veel communicatie nodig. Scriptorij ondersteunde Femma bij het creëren van content.
Opleidingsbrochures met karakter
In 2019 was HOGENT toe aan een rebranding. De opleidingsbrochures werden voorzien van een nieuwe look. En ook de teksten moesten pittiger, meer afgestemd op de doelgroep, studenten. Scriptoren en studenten, wij verstaan elkaar. Ondertussen zijn we twee academiejaren verder en gingen er zo’n kleine 50 brochures door onze handen.
Speech schrijven en creative copy voor Agentschap voor Natuur en Bos
‘Bovenal, bemin het bos.’ Het was het eerste gebod van het infopaneel ‘De Tien Geboden van het Bos’ voor ANB. Beminnen met zinnen: de kern van ons beroep. En dus wroeten we met liefde tot we de juiste woorden vinden voor een speech of een infobord en -fiche …
Contentcreatie voor Plantyn uitgeverij
Dankzij Plantijn voelden we ons weer even zelf scholier. Ons huiswerk? Het platform Leerrijk.be vullen met content over actuele onderwijsvraagstukken zoals cyberpesten, co-teaching, M-decreet … Een leerrijke samenwerking die tweemaandelijks startte vanuit een redactievergadering.
Verbal branding en copywriting voor Ecopuur
Energie-aannemer EcoPuur zocht een nieuwe baseline. Gezamenlijke brainstormsessies leverden ‘Tijdloos comfort’ op. De visie van het bedrijf in twee kernwoorden. Van daaruit legden we een communicatief strategisch kader vast. We schreven o.a. nieuwsbrieven, flyers, bewonersbrieven. Verzorgden de webcopy en bedachten een naam voor een nieuw platform voor professionals …
Opleiding Werve(le)nd Schrijven en direct mail-actie voor BOZAR
Scriptorij zette de communicatiemedewerkers van cultuurtempel BOZAR aan het schrijven tijdens een training ‘Werve(le)nd Schrijven’. Ondertussen zetten we zelf onze tanden in een B2B-uitnodiging voor een nocturne.
Informat: direct mail en webcopy
Scriptorij zet de puntjes op de i voor Informat. Van direct mailing tot webcopy … “Scriptorij zorgt ervoor dat niet alleen je boodschap overkomt maar ook dat deze zeer authentiek is en past bij je persoonlijkheid.” Aldus Siegfried van Haesevelde, Directeur Informat.
Strategisch communicatiekader en copywriting voor ORI
Scriptorij werkte een strategisch communicatiekader uit voor ORI. Een coherent vertrekpunt voor verschillende soorten teksten en dragers. “Scriptorij is meer dan je tekst omzetten in een leesbaar artikel. Scriptorij doorgrondt het thema en weet de gevoelige snaar van de lezer te raken. Daar krijgen we veel respons op!” Jan Bosschem, CEO Ori.
Incompanytraining Werve(le)nd Schrijven Thermote & Van Halst (TVH)
Communicatie opkrikken naar een hoger niveau. Bij TVH betekent dat de tone of voice afstemmen op de visie op klantgerichtheid. Hoe? Met een dubbele incompanytraining voor de voltallige marketingafdeling. De feedback van onze cursisten spreekt voor zich. “Heel praktische tips, toegespitst op onze werkwereld … en een enthousiaste trainer.”