Harvey Nash is een internationaal rekruteringsbedrijf. De Belgische tak staat vooral sterk in de farmaceutische en de chemische industrie, in engineering en in IT. Vooral in die laatste sector, IT, is de vraag naar hooggekwalificeerde professionals groot.
Daarom ontwikkelde Harvey Nash een nieuwe onconventionele dienst: Junior Class. Samengevat komt het hierop neer: Harvey Nash rekruteert gemotiveerde niet-It’ers, leidt hen in sneltempo – 1 maand! – op tot IT-professional en begeleidt hen on the job bij de klant.
Van e-mailing naar e-mailcampagne
De vraag van Harvey Nash naar Scriptorij: schrijf een e-mailing gericht naar hr- en IT-managers. Doel van de e-mailing? Kort de essentie van de nieuwe service uitleggen en de lezer aanzetten contact op te nemen met de salesverantwoordelijke.
We vertrokken van de doelstellingen – meer leads – en stelden een iets andere aanpak voor: een e-mailcampagne bestaande uit drie opeenvolgende e-mailings en bijhorende landingspagina op de Harvey Nash-website.
Doel van de e-mails is de lezer te doen doorklikken naar de landingspagina. Doel van de landingspagina is de lezer overtuigen van de waarde van Junior Class en hem of haar aansporen contact op te nemen.
Extra voordeel van die aparte landingspagina? Ze kan ook dienen voor een Google Adwords campagne. Op die manier kun je behalve je database ook onbekende surfende prospects bereiken op zoek naar een IT-rekruut.
Wat deed Scriptorij concreet?
- We ontwikkelden het concept en het scenario van de e-mailcampagne.
- We schreven de copy voor de drie e-mailings en de landingspagina.
“Dankjewel voor het fantastische werk!”
Kathleen De Koster, Harvey Nash