Sinds 2017 is Scriptorij trouwe copypartner van Securex. Het begon met een incompany training Werve(le)nd Schrijven. Die opleidingen zijn nog steeds vaste waarde. Daarnaast ondersteunen we Securex bij een groot deel van hun marketingcontent. “De teksten worden altijd op tijd en met hoge kwaliteit geleverd”, aldus een tevreden Securex.
Securex ondersteunt bedrijven bij hun hr-beleid en dat op alle vlakken. Van lonen berekenen, talent in kaart brengen, werknemers opleiden, juridisch advies verstrekken, ondersteuning bieden op vlak van welzijn … Met andere woorden, hun werkveld is breed. Er valt dus heel wat te communiceren.
Scriptorij neemt vooral de online copy voor haar rekening. Van webpagina’s en blogs over verschillende diensten, SEO-optimalisatie, vertaling in het Frans en Engels tot e-mailings naar klanten.
We doen een beroep op Scriptorij voor een groot deel van onze marketingcontent. De teksten worden altijd op tijd en met hoge kwaliteit geleverd. Ze tonen creativiteit, wat voor ons een toegevoegde waarde is. We zijn ook tevreden met de manier waarop de samenwerking met hen verloopt.
Diandra Di Dio – Marketing Officer bij Securex
Webcopy voor Ikstartmijnzaak.be
Een mooi voorbeeld is Ikstartmijnzaak.be. Een platfom van Securex, in de eerste plaats gericht op ondernemers met een plan om een zaak op te richten of zelfstandigen die net gestart zijn.
Het doel van deze website? Ondernemers alle mogelijke informatie en ondersteuning bieden zodat ze een ‘vliegende start’ nemen.
Het platform ikstartmijnzaak.be bestaat al een tijdje maar mocht wat meer uit de verf komen. Een update bleek niet voldoende. Wij gingen meteen voor een totale make-over.
Onze opdracht:
- Alle content herschrijven. Lees: vlotter, webvriendelijker en aantrekkelijker maken.
- De teksten SEO-gewijs optimaliseren (SEO-analyse + keywords verwerken)
- Nieuwe pagina’s schrijven met nieuwe content
- Teksten laten vertalen in het Frans en Engels.
- Bijzondere aandacht voor microcopy. Dat zijn die kleine stukje tekst her en der verspreid op je website. De woorden en zinnetjes in je navigatiemenu, formulieren en in knoppen (CTA’s).
Customer Journey
De laatste stap in dit proces was de customer journey. De ‘reis’ die een klant aflegt om tot de aankoop van een product of dienst over te gaan.
Potentiële klanten hadden zich al op ikstartmijnzaak.be kenbaar gemaakt door een checklist in te vullen.
Het doel van de customer journey? Hen uiteindelijk over de streep trekken om een afspraak te maken. De weg daar naartoe, bestond uit drie haltes: awareness, consideration en decision. Drie verschillende e-mails met telkens een andere CTA die hen naar interessante content leidde.
Dat was nog niet alles. Elke e-mail werd gevolgd door een reminder. Dezelfde boodschap maar iets anders geformuleerd. Een pittige uitdaging die je skills als copywriter op scherp stelt.
Ook op zoek naar een copywritingbureau om samen waardevolle content te creëren? Stel gerust je vraag.