Hoe koppel je content aan je communicatiestrategie? Begin met je strategische contentstorm en stel een contentkalender op. Zo weet je exact wanneer je waarover wilt communiceren. En naar wie.

Kick-off

Bepaal wat de leidraad of het kader wordt waarbinnen content geschreven zal worden. Haal je merkbelofte vanonder het stof. Wat is je missie, visie? En wie wordt je voornaamste doelgroep?

Focusgroup (optioneel)

Meten is weten. Vraag aan je doelgroep welke teksten zij graag zouden lezen. Handig omdat zij jou op andere inhoudelijke denksporen kunnen zetten.

Contentstorm

Zoek vervolgens naar interessante onderwerpen (en vormen) voor artikels. Bekijk welke invalshoeken en welke experts er aan bod kunnen komen. Zorg voor een goede moderator die iedereen aan het woord laat.

Verwerking en analyse

Hou na je brainstorm een strategische spiegel voor bij elk onderwerp. Welk topic versterkt de merkbelofte? Welke onderwerpen bouwen mee aan de geloofwaardigheid van je product of dienst?

Giet dit in een jaarkalender

Welke onderwerpen blijven over? Koppel die aan de actualiteit en bekijk welke frequentie haalbaar is voor je organisatie.

Klaar? Aan de schrijf!

Bepaal zelf hoe je de content wil schrijven:

> Je schrijft zelf alle artikelen
> Je schrijft zelf alle artikelen en Scriptorij voert kwaliteitscontrole of eindredactie uit
> Scriptorij schrijft alle teksten. Je keurt enkel goed.

Hoe verloopt het schrijfproces?

Stel dat Scriptorij het artikel schrijft, dan gaan we als volgt te werk:

  • Research over het onderwerp – deskwerk
  • Contact opnemen met gesprekspartner
  • Inplannen van het interview en interview afnemen
  • Schrijven van het artikel volgens de regels van de kunst
  • Extra kwaliteitscontrole door tweede copywriter
  • Artikel bezorgen aan de klant
  • Feedbackronde
  • Artikel verfijnen en ‘public’

Wil je een beroep doen op de copywriters van Scriptorij om je te teksten te schrijven? Neem vandaag nog contact op.