We zijn copywriters. Dat wil zeggen: we schrijven teksten om je lezer in beweging te brengen. Bewegen in een richting die jij wenst. En zo pakken we dat aan.

Jouw contactpersoon is de copywriter. Je hebt direct contact met diegene die je tekst schrijft. Geen ruis op de communicatie of tijdrovende tussenstappen. Concreet? Jij belt, we spreken af, ik luister en ik schrijf … tot je tevreden bent.

1. Vertel ons wat je lezer moet doen

Schrijven, spreken of maar enkele woorden. Maakt niet uit, na je verhaal willen we weten waarvoor jouw hart klopt.

  • klikken naar een website om zich in te schrijven
  • mailen om een offertevoorstel te bevestigen
  • bellen om een bestelling door te geven

2. En waarom zou je lezer in actie moet komen?

Check je ondernemingsdoelstellingen. (Corporate) Communicatie is niet vrijblijvend maar moet je businessdoelstellingen versterken. Wat is je meerwaarde? Waarom zou iemand wakker liggen van je verhaal? Hoe maak jij hem vrolijk?

“Deadlines creëren sterke teksten. Een tekst schrijven zonder deadline is als studeren voor een vak zonder examen.”

3. Aan de schrijf!

Ssssst, zo werkt Scriptorij: een intens en stil proces van schrijven, schaven, schuren, bijstellen, afstellen, opzoeken en weer doorgaan. Tot we net dat ene puntje op de i gevonden hebben om je lezer in beweging te brengen.

Dit is copywriting. Copywriting gaat naar het kloppende hart van je onderneming. Je wilt je lezer in beweging brengen in de juiste richting. Net daarom is copywriting ook en vooral strategie. Niet wat je zegt, maar hoe je zegt zal bepalen wat je lezer zal doen.

4. Je denkt?

Mooi op tijd leggen we je ons voorstel op tafel. Open en bloot. Opnieuw telefonisch, live of via tekst zeg je wat er op je hart ligt. Ook ook niet.

5. Verfijnen 2.0

Een goede tekst laat je altijd even rusten. Een dagje laten liggen en met nieuwe inzichten maak je hem nog beter. Jouw suggesties verwerken we in de tekst. Zodat hij nadien gericht kan geladen en verstuurd worden naar je doelgroep.