Coronaproof. Al onze schrijftrainingen organiseren we volgens de geldende veiligheidsnormen. Met faceshield voor de trainer en op voldoende afstand van elkaar. Lees hier alle maatregelen.

De mens is een homo fabulans. Verhalen beklijven. Wat je in een herkenbaar verhaal vertelt, blijft langer hangen.
Storytelling is een veelzijdig en boeiend medium, waarmee je de waarden van je onderneming, merk of product kan uitdragen. Met resultaat. Want storytelling gaat niet over bedtijdverhaaltjes vertellen. Het verdient een prominente plaats in je contentplanning.

In de opleiding Storytelling Schrijven gaan we dieper in op de elementen van een (klassiek) verhaal. Aan de hand van concrete voorbeelden en oefeningen ontdek je eenvoudige kapstokken waaraan je een verhaal kan ophangen.

En je gaat naar huis met een lijstje handige story-formats die je onmiddellijk kan inzetten.

Verwacht je aan handige tips & tricks, nieuwe inzichten en interessante ideeën. Na deze dagopleiding gebruik jij storytelling om je doelpubliek te bereiken – met effect!

Informatie en inschrijven

Meer weten over de training? Bel op +32 09 277 98 52. Of e-mail naar opleiding@scriptorij.be.

Inschrijven? Vul het formulier hiernaast in. Je ontvangt snel je bevestiging en praktische informatie.

Inhoud


Voordelen opleiding Storytelling Schrijven

• Interactieve dagtraining met praktische tips over basics van storytelling via teksten
• Persoonlijke feedback van een ervaren copywriter/storyteller op schrijfopdrachten tijdens de opleiding
• Voor fans van heerlijk heldere herkenbare verhalen en teksten: communicatie- en marketingmedewerkers, zaakvoerders, adviseurs, freelancers …
• Enthousiast gebracht door copywriter/storyteller.
• In open aanbod als incompany training beschikbaar

Terug naar boven


Programma opleiding Storytelling Schrijven

1/ De mens als homo fabulans

  • De wereld begrijpen door verhalen
  • Voorbeeld: corporate narratives & WOW-verhalen

2/ De opbouw van een klassiek verhaal

  • Elementen van een klassiek verhaal
  • Een eenvoudige structuur: BEB
  • Een eenvoudige structuur 2: Storyspine

3/ Merkverhalen

  • Sterke merken hebben karakter
  • 12 oerkarakters

4/ Corporate Storytelling – zo begin je eraan

  • CAST
    • Wat wil je vertellen?
    • Aan wie?
    • Waarom
  • 5 makkelijk inzetbare vormen van corporate storytelling
  • Perspectiefwissels
  • Korte & lange verhalen
  • Corporate storytelling, deel van een groter geheel

5/ Handige tips & tricks

  • Helder schrijven, ook in verhalen 
  • Weg met de ballast!

Schrijftips meteen toegepast op je corporate verhalen.
Een basiskennis copywriting is aanbevolen.

Wat we niet gaan doen …

  • Literaire teksten of verhalen schrijven
  • Starten bij de basics van copywriting
  • Een contentplanning of communicatiestrategie uitwerken

Terug naar boven


Voor wie?

De opleiding storytelling schrijven is interessant voor mensen die…

  • op een communicatie- of marketingafdeling werken
  • regelmatig teksten schrijven voor een organisatie, klein of groot
  • teksten met story voor een organisatie of bedrijf willen schrijven
  • actief zijn als (freelance) copywriter en zich willen specialiseren in storytelling-copywriting

Terug naar boven


Wat leer je?

Na deze opleiding Storytelling Schrijven …

  • begrijp je het beeld van de mens als homo fabulans
  • (her)ken je de meerwaarde van een goed geschreven verhaal
  • kan je onmiddellijk aan de slag met 5 handige storytelling-formats
  • schrijf je verhalen volgens een makkelijk toepasbare structuur
  • weet je hoe je je doelgroep kan raken met een verhaal
  • geef je storytelling een prominente plaats in je contentplanning
  • ..

En vooral: voor organisaties zelf de lead nemen om te kiezen voor verhalen in hun communicatie.

Terug naar boven


Je trainer

Lies Cattersel is freelance copywriter, storyteller & trainer. Ze houdt ervan om het moeilijke makkelijk te maken en schrijft heerlijk helder. Onder andere Telenet, Greenpeace België, VLAIO, DPG Media en Van Lanschot doen een beroep op haar vlotte pen. 
Lies is auteur en redacteur bij Lannoo en schrijft ook boeken als ghostwriter.

Terug naar boven


Prijs

PRIJS: 395,00 euro (exclusief 21% btw)

Inbegrepen:

  • Checklist om je story te schrijven
  • Stijlvol A5 Moleskine notablokje
  • Verse daglunch (bij dagtraining)
  • Drankjes, koffie/thee/water
  • Inspirerende locatie in de OntwerpPoel

Inschrijven

Schrijf je in via het formulier links of onderaan (voor mobiel internetten). Dit zijn de algemene inschrijvingsvoorwaarden.


Incompany training Storytelling Schrijven

Interesse om de workshop ‘Storytelling Schrijven’ incompany te organiseren? Neem contact op en we werken op maat een voorstel uit.


Terug naar boven