Je schreef een tekst, maar … ‘t is niet boenk erop, vind je. Moet die zin niet korter? Spreek je de lezer wel genoeg aan? Wie zal het zeggen?

Wij! Doorgewinterde copywriters van Scriptorij. Van alle teksten thuis. Webcopy, brochure, social, kort, lang … Wij geven feedback – voor een check. Check. Dubbelcheck. En reiken je de tools om van deze, én van alle volgende teksten wervelende pronkstukken te maken.

Graag een feedbacksessie van 30 of 60 minuten boeken? Fysiek of online? Vul het formulier in, en we nemen spoedig contact met je op.

Heb je graag eerst wat meer info? Stel ons gerust je vraag!

Informatie en inschrijven

Meer weten? Bel op +32 9 277 98 52. Of e-mail naar opleiding@scriptorij.be.

Inschrijven? Vul het formulier hiernaast in. Je ontvangt snel je bevestiging en praktische informatie.

Inhoud

Voordelen één-op-éénfeedbacksessie

  • Een tête-à-tête, online of ‘in het echt’, met een ervaren copywriter die samen met jou je tekst analyseert
  • Copytips, aangepast aan jouw tekst en copylevel
  • Persoonlijke aanpak met ruimte voor al jouw copyvragen
  • Tools om daarna zelf je tekst te analyseren én te verbeteren
  • 30 intense minuten die je meteen in de praktijk omzet
  • Of kies voor de volle 60 minuten. Ook intens, maar met iets meer ruimte om in de diepte te gaan

Tools om je eigen teksten te verbeteren

Waar loop, of schrijf, je zelf tegenaan? Onderstaande tips komen zeker aan bod. Denk je zelf nog aan andere hindernissen? Vermeld het dan bij je inschrijving.

  • Schrijf persoonlijk
    • Meer jij dan wij
    • En (gender)inclusief
  • Zet de voordelen vooraan
    • Wat wil je precies vertellen?
    • Zet de WIFM (What’s in it for me) in het begin
  • Schrijf spontaan
    • Zeven manieren om de lezer in je tekst binnen te trekken
    • Ontdek de triple A-methode: Aandacht, Argumentatie en Actie
  • Schrijf modern
    • Schrijf korte zinnen en wijk al eens af van de SVO-structuur
    • Begin je zin eens met ‘en’
  • Schrijf beeldend
    • Geef kleur met een metafoor, alliteratie of paradox
    • Willen, hebben, kunnen, gaan? Kies voor een rijker synoniem
  • Maak je tekst toegankelijk
    • Vermijd jargon
    • Schrijf heldere, ondubbelzinnige CTA’s
  • Schrijf positief
    • Schrijf nooit nooit
    • Let op met negatief geladen woorden als tsunami, splinterbom …
  • Rhythm Is The Answer
    • Kort, lang, kort, kort, laaaaang, kort!
    • Leestekens bepalen het ritme
  • Schrijf correct
    • Let op voor Ana Koloet
    • Check, check en nog eens checken

Wat mag je verwachten van een feedbackmoment?

Zeker wel?

Maak die zin korter. Houd je call to action helder. Spreek je lezer meer aan. Of vijf compleet andere tips. Want we richten ons echt op die ene tekst. Jouw tekst. Zij het webcopy, een speech, een social post, e-mail, een persbericht … De copywriter die je coacht, heeft elk medium in de vingers. Ons doel? Jou handvaten geven om deze tekst, én de teksten die je daarna schrijft, naar een hoger niveau te tillen.

Kies je voor een sessie van 30 minuten? Dan kijken we
vooral op woord- en zinniveau naar je tekst. Waar kan je nog schrappen? Wat kan scherper? Hoe maak je de cta nog actiever? …

Kies je voor een sessie van een uur? Dan nemen we ook de
structuur van je tekst onder de loep. Zit de tekst logisch in elkaar? Klop je
op de juiste nagel?

Wat niet?

Je tekst herschrijven? Neen, doen we niet. Je kan hiervoor altijd een beroep doen op onze copydiensten. Dertig minuten is ook te kort om een hele lap tekst door te nemen. We houden het kort, maar krachtig. Een stukje copy, tot op het bod ontleed, volledig uitgekamd. Tot op de zin. Het woord. En wie weet zelfs: de letter.

En daarna?

Na het feedbackmoment krijg je van ons nog een checklist mee. Negen wervelende copytechnieken. Zodat je de tools hebt om niet enkel met deze, maar met al jouw teksten de lezer in beweging te brengen.


 

Voor wie?

De één-op-één feedbacksessie is een duw in de rug voor mensen die in hun job vaak moeten schrijven.

  • Je werkt op een communicatieafdeling
    of als marketingmedewerker.
  • Je bent in de organisatie dé persoon
    naar wie gekeken wordt om te schrijven: website, brochures, social media,
    uitnodiging … en je wil daar gewoon graag een helder kader voor.
  • Je werkt als commerciële medewerker
    die nieuwsbrieven of sterke offertes moeten opstellen.
  • Je bent een startende copywriter en/of
    redacteur en je wil sterker in je schoenen staan.
  • Je bent een bedrijfsleider die
    zelf de interne en externe communicatie schrijft.
  • Je bent een account bij
    een communicatiebureau en je moet geregeld offertes opstellen en de teksten van
    copywriters beoordelen.

Geen specifieke voorkennis vereist! Enkel notie hebben van het Nederlandstalig alfabet.

Wat haal je eruit?

Op het einde van de feedbacksessie …

  • Is je tekst scherper, sterker en wervelender
  • Aangepast aan je doelgroep, met de voordelen voor hen voorop
  • Zitten de copybasics vers in je geheugen
  • Zijn al je overblijvende copyvragen ingelost
  • Heb je opnieuw goesting om te schrijven
  • Ben je tevreden over het eindresultaat van je tekst
  • Zit je minder lang te staren voor het witte blad

Je trainers

Scriptorij copyexperten Eva Dessers, Petra Broeders of Eva De Koker

Prijs

PRIJS 30′: 100,00 euro (exclusief 21% btw)

PRIJS 60′: 145,00 euro (exclusief 21% btw)

Inschrijven

Schrijf je in via het formulier links bovenaan of onderaan (voor mobiel internetten). Dit zijn de algemene inschrijvingsvoorwaarden.