Wil je graag op je eigen tempo de basics van copywriting onder de knie krijgen? Waar en wanneer je dat wil? Met een persoonlijk online feedbackmoment na je videotraining? Volg dan de online opleiding Werve(le)nd Schrijven.

Wat haal je eruit?

1/ Online training: 85 videofilmpjes = 7 uur copytips

  • 9 heldere schrijftechnieken om wervend en wervelend te schrijven
  • In totaal 85 video’s van telkens ongeveer 3 à 9 minuten
  • 85 filmpjes goed voor 7 uur en 10 minuten schrijftips, cases, analyses en copy-onderzoek
  • Relevant onderzoek uit de taalbeheersing vertaald naar wervende copy
  • Enthousiast gepresenteerd door Scriptorij oprichter en ervaren copywriter Bavo Van Landeghem
  • 3 maanden toegang tot de online opleiding Werve(le)nd Schrijven
  • Je kijkt zoveel je maar wilt via je unieke login
  • Oefeningen op het einde van elk hoofdstuk
  • En nog een bonusronde over Tone of Voice. TsjikTsjak VollenBak!

2. Persoonlijk online feedbackmoment = 30 minuten one-on-one

De online training afgerond? Proficiat! En misschien wil je nu wel écht weten waar je staat en of je de tips goed begrepen hebt?

Omdat we leven in een blended omgeving want online en offline lopen in elkaar over – heb je na de training recht op wat Copy Quality Time. One-on-one online feedbackmoment met je trainer of een Scriptorij-copywriter en dat 30 minuten lang. Shoot!

Waarvoor gebruik je dat feedbackmoment?

  • Overloop je vragen die je had tijdens de online training. Misschien was er iets niet duidelijk? Of wil je graag meer weten over een bepaald taalonderzoek?
  • Bespreek de oefeningen die je tijdens de training gemaakt heb. De 16 oefeningen zijn uiteraard vrijblijvend – maar het leuke is dat als je ze maakt, we er graag feedback op geven.
  • Je wil gewoon – straight forwardfeedback op je eigen tekst. Wat is er goed aan? Wat kan beter? Samen gaan we er online door. Zorg er wel voor dat je ons ook een minibriefing bezorgt – noodzakelijk om feedback te geven.
  • Alles was duidelijk – maar je wil gewoon nog even napraten over de online training. En misschien heb je gewoon een briljante suggestie om die training nog beter te maken 😉

Handig om te weten. Je persoonlijk online feedbackmoment is in te boeken bij de trainer/Scriptorij copywriter binnen de 4 maanden na de start van de online opleiding.

3. Krijg ‘A Writer’s Box’ thuis geleverd = Suprise!

A Writer’s Box. Je leest het goed. Na je inschrijving vertrekt er meteen een doos vol schrijftips, ‘A Writer’s Box’ naar je thuis – met daarin

  • Persoonlijke verwelkoming
  • Het boek Werve(le)nd Schrijven – 9 technieken om je lezer in beweging te brengen (170p)
  • Moleskine-notaboekje Scriptorij A5
  • Scriptorij Cardbox Stylo
  • 2 postcards Fillers

Kortom, na de online training ben je klaar om als (zelfstandig) copywriter aan de slag te gaan.

Of om op bureau je collega’s omver te blazen met aantrekkelijke en wervende teksten. Mark my words: Je zal nog scherper en fijner verwoorden wat je precies wilt zeggen. Offline of online.

Nog even in dubio? Dat begrijpen we.

Bekijk daarom eerst enkele gratis kennismakingsfilmpjes en 5′ copytips (video).

Zo krijg je een goed idee hoe de training is opgebouwd. Of de stem van de trainer je wel ligt. Of het wat helder wordt uitgelegd.

En daarvoor krijg je: 7 uur videotraining Werve(le)nd Schrijven opgeknipt in 85 video’s + 30 minuten online feedbacksessie na de training + A Writer’s Box thuis geleverd (met o.a. het boek ‘Werve(le)nd Schrijven doe je zo‘ (170p).

Lanceringsprijs: 295,00 euro (ex btw)

Goed nieuws! Nu nog aan lanceringsprijs van 295,00 euro (ex btw), tot 31 augustus 2020 nadien is het 345,00 euro (ex 21% btw)

Incompany online training? Absoluut. Elke collega krijgt een unieke login en toegang tot alle filmpjes. En aansluitend ook een 30′ one-on-one met de trainer of een Scriptorij-copywriter.

Meer weten over de online training? Bel naar +32 (0)9 277 98 52. Of e-mail opleiding@scriptorij.be.

Inhoud Online videotraining


Online opleiding Werve(le)nd Schrijven – dit haal je eruit

  • Je krijgt technieken aangereikt om overtuigend en aantrekkelijk te schrijven
  • Je gaat met meer zelfvertrouwen je eigen teksten schrijven
  • Je leert scherper en snediger schrijven, zonder arrogant te worden
  • Je ontdekt hoe je productiever en efficiënter kan schrijven
  • Je krijgt een kader aangereikt om onderbouwd feedback te geven / andere teksten te beoordelen

Terug naar boven


Programma online opleiding Werve(le)nd Schrijven

0/ Verwelkoming

  • Een woord is hol
  • Lezen in tijden van Infobesitas
  • En nu in 1 woord

1/ Klantgericht schrijven

  • Ken jij François?
  • Koppel voordelen aan eigenschappen
  • Emotionele en rationele voordelen
  • Functions, Facts & vooral Benefits
  • Kijk eens naar je businesskaartje
  • Oefeningen

2/ Persoonlijk schrijven

  • Meer jij dan wij
  • Zo steek je meer dialoogkracht in je tekst
  • Bespreking van enkele voorbeelden
  • Hoe je brief je een copywriter (gratis video)
  • Je of u. Wat is het nu?
  • Was het nu hallo, geachte of beste? Dit gaat over je tone of voice.
  • Casestudy en perceptieonderzoek over ‘je’ of ‘u’ (onderzoek)
  • Oefeningen

3/ Gestructureerd Schrijven

  • Wat je leert van een TelSell
  • 9 manieren om je tekst te beginnen
  • De universele motivatoren volgens Hershell Gordon Lewis
  • En je eerste zin op Social?
  • Oefeningen

4/ Visueel schrijven

  • Hoe ziet de online en offline leeslijn eruit?
  • How people read on the web – The Eyetracking Evidence (onderzoek NielsenNorman)
  • Bullets komen aan
  • Omgekeerde piramide
  • Tussentitels werken
  • Verschil kernzinkop en thematische kop (onderzoek)
  • Bespreking enkele voorbeelden
  • Tussentitels voor de SEO copywriter
  • Oefeningen

5/ Bondig schrijven

  • Schrijf in korte zinnen
  • Waarom SVO zo belangrijk is in je tekst
  • Subject. En ‘er’ en ‘het’
  • Complexiteit van naamwoordstijl (onderzoek)
  • Werkwoord: 2 redenen waarom welke soort liever niet
  • Perceptiewerkwoorden verleiden meer
  • Bespreking van enkele voorbeelden
  • Object. Vermijd OVT-woorden
  • Beste kandidaten, zoek het Twijfelwoord.
  • Sterke taal heeft meer impact (onderzoek taalversterkers)
  • Lange zinnen komt door het vulsel
  • Zo schrap je vulsel en maak je de zin snediger en scherper
  • Wat met feedback op je tekst?

6/ Eenvoudig schrijven

  • Waarom je in godsnaam eenvoudig moet schrijven
  • Jargon is de snelweg om snel informatie over te brengen
  • Meer Wablieft in je tekst
  • Apps en formules om eenvoudig te schrijven

7/ Actief schrijven

  • Welke actie verwacht je van je lezer?
  • Informeren, overtuigen en vooral instrueren
  • Ken je de 5 meest overtuigende woorden in wervende copy?
  • Voeg een reden toe aan je CTA (onderzoek)
  • Zo schrijf je CTA die doet reageren
  • Call To Action: imperatief of infinitief?
  • Waarom je negatieve woorden niet mag gebruiken
  • Hoe schrijf je een wervende onderwerpregel in je e-mail?

8/ Stijlvol schrijven

  • Ode aan het Wervelende Woord
  • Waarom woordspelingen werken
  • Krijg ritme via elliptische zinnen
  • De Kunst van de woordspeling
  • De moede van alle woordspelingen: de metafoor
  • Je houdt van ritme, afwisseling en variatie? Je tekst ook!
  • Oefeningen!

9/ Correct Schrijven

  • Spelling als partituur, niet de symfonie
  • Waarom dt-fouten maken doodnormaal is (onderzoek)
  • 11 online hulpmiddelen om foutloos te schrijven
  • Start een copybook
  • Opgepast … Ana Koloet!

Terug naar boven


Voor wie?

De online opleiding Werve(le)nd Schrijven richt zich tot mensen die in hun job vaak moeten schrijven. En die vooral graag op hun eigen tempo de opleiding willen volgen.

  • Je denkt eraan om te starten als (freelance) copywriter of redacteur en je wil een sterke copybasis om op verder te bouwen.
  • Je werkt op een communicatieafdeling of als marketingmedewerker en je wil sterker in je schoenen staan om zelf te schrijven of om feedback te geven.
  • Je bent in de organisatie dé persoon naar wie er subtiel gekeken wordt als er iets moet geschreven worden: website, brochures, social media, uitnodiging … en je wil daar gewoon graag eens een helder kader voor.
  • Je werkt als commerciële medewerker die nieuwsbrieven of sterke offertes moeten opstellen.
  • Je bent een bedrijfsleider die zelf graag nog de eigen interne en externe communicatie wil schrijven.
  • Je bent een account bij een communicatiebureau en je moet geregeld offertes opstellen en de teksten van copywriters beoordelen.
  • Je vindt het gewoon fijn om te spelen met taal en je lezer daarmee in beweging te brengen

Geen specifieke voorkennis vereist! Enkel notie hebben van het Nederlandstalig alfabet.

Terug naar boven


Getuigenissen

“Wat heb ik genoten van je levendige lessen. Nog het laatste stukje vanavond en dan ben ik erdoor. Jammer. Veel van opgestoken toch!
Dikke merci alvast voor je lessen; ik vond ze heel erg fijn om naar te kijken.”
Kim Hemerick -Marketing Manager Hectaar

De videotraining Wervelend Schrijven gaf me een fijne set aan tips en inzichten. Heel wat facetten kwamen aan bod. Deze waren mooi onderbouwd met onderzoeksresultaten, wat de bagage extra sprekend maakt. De kwaliteit van de opname krijgt een welverdiende 9. Aangename setting: geen afleiding, netjes, authentiek. De hoofdstukken liepen lekker vlotjes: geen haperingen, heerlijk heldere klank. Kortom, de opleiding is mooi in balans: uitgebreid, maar zonder overkill. Aangename stijl, alsof je van een vriend zou bijleren.”

Judith Debecq – Centric Belgium – Marketing Consultant

“Waaw. Onder de indruk… Hartelijk dank voor deze online training: goed uiteengezet, genoeg cases and studies. Zeer dankbaar: Facts and figures, schwung, enthousiasme en liefde voor taal. Professioneel gebracht, met een kwinkslag en vooral heel veel passie.
Keep up the good work, ik blijf je volgen. Ik blijf schrijven. Voor mij persoonlijk een toppertje. Je krijgt 9 op tien van mij.”
Kim Hemerick -Marketing Manager Hectaar

“Gedreven als hij is, zet Bavo je elke les aan het schrijven. Tijdens de interactieve nabespreking ontdek je zelf, hoe je het beter had kunnen doen. Je boekt daardoor op korte termijn grote vooruitgang. En dat is motiverend. Ik kan deze opleiding alleen maar aanbevelen.”
Bettina Helewaut – External Communications Manager Bank Degroof

“Goed opgedeeld in kleine delen, maakt het behapbaar. Héél recente voorbeelden. Persoonlijke feedback zeer geapprecieerd.”
Lies Van Herreweghe
Communicatiemedewerker Digipolis Gent

Terug naar boven


Wat haal je er uit?

Op het einde van de online training Werve(le)nd Schrijven …

  • schrijf je een aantrekkelijke en overtuigende tekst
  • haal je meer respons uit je teksten
  • ken je de basics van copywriting
  • weet je hoe je bondig en eenvoudig moet schrijven
  • ga je naar huis met hands-on schrijftips om meteen toe te passen
  • schrijf je in voordelen en niet meer in eigenschappen
  • is je tekst helder opgebouwd
  • bedenk je zelf originele openingszinnen en een heldere call to action
  • zit je minder lang voor het witte blad
  • geef je constructief feedback op iemand anders tekst
  • heb je opnieuw goesting om te schrijven

en vooral: je lezer reageert op wat je geschreven hebt.

Terug naar boven


Je trainer

Bavo Van Landeghem is een gepassioneerd trainer-copywriter op seminaries, workshops of incompany. Het klappen van de zweep leerde hij in de sales- en marketingafdeling bij Microsoft, de knepen van het vak ontdekte hij tijdens zijn 16-jarige activiteit als professioneel copywriter. Hij is auteur van het boek Werve(le)nd schrijven en Speech schrijven. Als taalstrateeg gaat hij mee op zoek naar de taal van een organisatie via workshops Tone of Voice en Verbal Branding. Zo combineert hij the sky van een opleiding communicatiewetenschappen met the limits van een taalkundige. Zaakvoerder van het bureau Scriptorij sinds 2004.

Terug naar boven


Lanceringsprijs: 295,00 euro

LANCERINGSPRIJS: 295,00 euro (exclusief 21% btw) geldig tot 31 augustus 2020. Profiteer ervan! Nadien normaal tarief 345,00 euro (exclusief 21% btw)

Inbegrepen:

  • 3 maanden toegang tot 85 filmpjes van online opleiding Werve(le)nd Schrijven
    • 85 filmpjes goed voor 7 uur en 10 minuten schrijftips, analyses en copy-onderzoek
    • Je kijkt zoveel je maar wilt via unieke login
  • Na de training: 30 minuten One on One feedback moment met de trainer of Scriptorij-copywriter.
    • Overloop je vragen
    • Bespreek je teksten
    • Vraag advies over een recent geschreven tekst
  • Thuis opgestuurd ‘A Writer’s Box’ met daarin o.a.
    • Boek Werve(le)nd Schrijven – 9 technieken om je lezer in beweging te brengen (170p)
    • Stijlvol A5 Moleskine notablokje
    • Stylo Scriptorij

Inschrijven online videotraining

Surf naar online-opleidingen.scriptorij.be, kies de online schrijfopleiding die je wenst en start vandaag nog met je eerste video Werve(le)nd Schrijven.

Dit zijn de algemene inschrijvingsvoorwaarden.


Incompany online training Werve(le)nd Schrijven?

Tuurlijk is dat mogelijk! Laat elke collega met z’n unieke login op z’n eigen tempo de opleiding volgen – thuis of op het werk. Neem contact op en we werken op maat een voorstel uit.


Werve(le)nd schrijven in het Frans?

Franstalige collega’s? Volg dezelfde opleiding in het Frans ‘Un texte qui fait boum’. Alleen is die (nog) niet ontwikkeld in videoformaat. Maar we komen graag langs om die fysiek te brengen.

Terug naar boven