Eendaagse training Schrijven van teksten voor communicatiecampagnes

‘Creativiteit is geen talent, creativiteit is een mentaliteit’, da’s de stelling waarop deze hands-ontraining is gebaseerd. Als het om ’t bedenken van reclameboodschappen en creatief communiceren met je doelgroep gaat, is er dus goed en slecht nieuws.  Het goeie nieuws is dat iedereen het kan. Het slechte nieuws is dat niet iedereen het durft. 

Op een speelse manier maakt deze training van jou een ‘brand-communication badass’. En dat in één dag. 

Informatie en inschrijven

Meer weten over de training? Bel +32 09 277 98 52 en we geven je graag een woordje uitleg. Of e-mail naar opleiding@scriptorij.be.

Inschrijven? Vul het formulier hiernaast in. Je ontvangt snel je bevestiging en praktische informatie.

Inhoud

Wat haal eruit?

  • Inspiratie, zelfvertrouwen en een out-of-the-boxmentaliteit die je leert ‘spelen’ met communicatie-opdrachten 
  • Tools waarmee je sneller concepten genereert en aftoetst aan je briefing of opdracht
  • Technieken om je concept toe te passen op verschillende media, zowel off- als online
  • Rationele argumenten leren ombuigen naar emotionele raakpunten

Terug naar boven

Programma

Blok 1: Creative crash course in de do’s & don’ts

Blok 2: Herinterpretatie van je eigen merk of bedrijf

Blok 3: XXX

Blok 4: XXX

Micro brainstorms waarbij je je mede-cursisten als klankbord gebruikt voor je eigen merkencommunicatie.

Persoonlijke feedback op je eigen affiche of communicatie-campagne

Terug naar boven

Voor wie?

De opleiding Campagne Copy schrijven is interessant voor mensen die…

  • Op een communicatie- of marketingafdeling werken en af en toe een advertentie of affiche bedenken
  • Copywriters die graag als conceptuele copywriters aan de slag willen gaan
  • Regelmatig teksten schrijven voor de website van hun bedrijf
  • Zelf een website of webshop willen opstarten
  • Actief zijn als (freelance) copywriter en zich willen specialiseren in Camapgne copywriting

Terug naar boven


Wat leer je?

  • Weet je als communicatieprofessional hoe je zelf campagneconcepten kan bedenken
  • Kan je een affiche of een campagne beoordelen volgens de basics en gegrond feedback geven
  • Ga je copywriter je skills verfijnen om ook conceptueel te denken en te schrijven

Je trainer

Robin Dhondt is een kind van 45 met meer dan 20 jaar ervaring als copywriter, brand-strategist en creatief trainer. Hij hààt reclame, maar houdt evenzeer van moedige merken die zich kwetsbaar en authentiek durven op te stellen. Hij is zelfstandig merk-consultant, gastdocent aan de Arteveldehogeschool en geeft lezingen over creativiteit de kracht van kwetsbaarheid en het innerlijke kind. 

Robin werkte als merkconsultant voor: VVL-BBDO, Saatchi&Saatchi, Darwin, LDV Bates, Duval Guillaume, Wundermann, TBWA Brussels, McCann-Erikson, EuroRSCG, Gutz&Glory, Flexus, Focus, PorterNovelli, AB Creations, Billie Bonkers, M&W, The Young Ones, Germaine, 10 Advertising, Good Morning, Vivaldis, X20, Colruyt Group CCX, MultiMedia Makers Australia, etc…

Als gastdocent: Arteveldehogeschool Gent, Syntra en Universiteit Gent

Prijs

PRIJS: 445,00 euro (exclusief 21% btw)

  • Minigids Campagne Copy schrijven
  • Stijlvol A5 Moleskine notablokje
  • Verse daglunch van lokale cateraar (bij dagtraining)
  • Drankjes, koffie/thee/water
  • Locatie in de Scriptorij van de coworking Ontwerppoel

Inschrijven

Schrijf je in via het formulier links of onderaan (voor mobiel internetten). Dit zijn de algemene inschrijvingsvoorwaarden.

Incompany training Campagne Copy Schrijven

Interesse om de workshop ‘Campagne Copy Schrijven’ incompany te organiseren? Neem contact op en we werken op maat een voorstel uit.

Neem contact voor meer informatie