Je hebt schrijven en SEO-teksten schrijven. SEO staat voor Search Engine Optimalisation. Dat betekent dat je in je teksten rekening houdt met wat mensen intikken in Google en hoe Google daarover denkt.
Da’s niet altijd even makkelijk, maar wel belangrijk. Want veel van je bezoekers op de website komen van een zoekmachine. In België is dat voor 90% van Google. En dan is het handig om te weten hoe zo’n zoekmachine precies werkt. En welke mogelijke sleutelwoorden je bezoeker daarvoor heeft ingetikt.
Tijdens deze opleiding SEO-copywriting focussen we op de basics van SEO copy. Ook al speelt het technische en het visuele ook een rol – tijdens deze dagtraining gaan we enkel focussen op sterke SEO-teksten schrijven
Tijdens de opleiding SEO-copywriting leer je alle geheimen om straffe webteksten te publiceren. Je neemt mee naar huis: hands-ontips om meteen mee aan de slag te gaan op je eigen tekst.
Voorkennis is niet nodig. Heb je al een zoekwoordenanalyse gedaan? Breng die dan zeker mee! Bavo en Kevin begeleiden je stap-voor-stap om jouw tekst SEO proof te maken.
Informatie en inschrijven
Meer weten over de training? Bel +32 09 277 98 52 en we geven je graag een woordje uitleg. Of e-mail naar opleiding@scriptorij.be.
Inschrijven? Vul het formulier hiernaast in. Je ontvangt snel je bevestiging en praktische informatie.
Inhoud
- Voordelen
- Programma
- Voor wie
- Getuigenissen
- Wat haal je er uit?
- Je trainer
- Prijs
- Inschrijven
- Incompany opleiding
Voordelen opleiding SEO-teksten Schrijven
- Geen technisch verhaal, maar advies in mensentaal
- Interactieve dagtraining met korte schrijfoefeningen
- Praktische tips die meteen bruikbaar zijn in je dagelijkse job
- Persoonlijke feedback van een professionele copywriter en SEO-specialist
- Inclusief handige checklist en mini-gids voor elke cursist
- Ook mogelijk als incompany training
Programma opleiding SEO- teksten Schrijven
1/ Hoe werkt een zoekmachine?
Want om teksten te optimaliseren voor Google moeten we begrijpen hoe deze zoekmachine werkt.
2/ Keyword resarch
Welke zoektermen gebruikt jouw doelgroep? Een keyword research bezorgt het antwoord.
3/ Titel en introductie
Een goede paginatitel en intro grijpen de aandacht van je bezoekers en verbeteren je positie in de zoekresultaten.
4/ Structuur
Een pagina op de juiste manier structureren is handig voor je bezoekers en helpt zoekmachines om de inhoud te begrijpen.
5/ Media
Afbeeldingen optimaliseren voor zoekmachines? Ja hoor, want ook Google Image Search levert bezoekers op.
6/ Interne links
Ontdek hoe je links naar relevante pagina’s maakt met de juiste anchor text.
7/ Meta data
Bij SEO-teksten mogen een wervende meta titel en meta omschrijving niet ontbreken.
Voor wie?
De opleiding SEO- teksten schrijven is interessant voor mensen die…
- Op een communicatie- of marketingafdeling werken
- Regelmatig teksten schrijven voor de website van hun bedrijf
- Zelf een website of webshop willen opstarten
- Actief zijn als (freelance) copywriter en zich willen specialiseren in SEO-copywriting
- …
Getuigenissen
“De opleiding was inhoudelijk heel sterk. Ik had al een basis SEO achter de rug. Toch zat ik nog met een heleboel vragen. Die werden tijdens de opleiding allemaal beantwoord. Inhoudelijk ging het zelfs nog verder dan ik had verwacht. De lesgever deed het geweldig. Pluimen ook voor de knappe organisatie. We werden goed ontvangen. En dat op een moderne, zeer vlot bereikbare locatie. Nog een pluspunt was de heerlijke lunch 🙂 “
Raïsa Qvick – Freelance Copywriter
“Een handig overzicht van wat er bij SEO-schrijven komt kijken en nuttige links & tools. Ik heb tijdens de training ook notities kunnen nemen en kan ook nog terugvallen op de minigids en de presentatie. Je krijgt heel wat praktische oefeningen met mogelijkheid om vragen te stellen en met nabespreking in groep – vond ik zeer nuttig en leerrijk. Nog eens live kunnen deelnemen aan een training en contacten kunnen leggen 😉 – dat deed echt deugd!”
Annick Van Ostade – de Taalvork
“Heel praktisch, concreet. Rustige, opbouwende feedback. Een blik in het hoofd van een ‘echte’ copywriter. Ook het contact met anderen was fantastisch.”
Ineke Wellens – Freelance copywriter
“Goede opbouw. Eerst het belang van SEO en hoe zoekmachines werken, alvorens er dieper op in te gaan. Dan zoektermen en daarna het eigenlijke schrijven. Zo heb je een totaalbeeld.”
Els Put – Suivo
Wat leer je?
Na deze SEO-copywriting workshop…
- begrijp je hoe zoekmachines werken
- kan je moeiteloos een keyword research uitvoeren
- weet je op welke strategische plekken je een keyword plaatst
- schrijf je vlot een wervende paginatitel
- zet je bezoekers aan om verder te lezen met een sterke intro
- structureer je elke tekst op een SEO-vriendelijke manier
- optimaliseer je ook foto’s en video’s voor zoekmachines
- voeg je in 1-2-3 meta data toe aan een pagina
- ga je naar huis met een handige checklist en mini-gids
En vooral: jouw teksten scoren hoger in Google, wat voor meer bezoekers en omzet zorgt.
Je trainers
Kevin Vertommen is SEO copywriter van Scriptorij. Kevin in 1 zin? Hij helpt bedrijven aan meer klanten via zoekmachine optimalisatie. Zowel lokale kmo’s als internationale spelers. Met een achtergrond in digitale marketing en communicatie kent hij het belang van wervende teksten die hoog scoren in Google. Die kennis deelt hij graag tijdens een workshop.
Prijs
PRIJS: 545,00 euro (exclusief 21% btw) v n 09u tot 16.30u (+ Q&A)
Inbegrepen:
- Minigids SEO-teksten Schrijven
- Stijlvol A5 Moleskine notablokje
- Lekkere vegetarische lunch
- Drankjes, koffie/thee/water
- In de creatieve workshopruimte van Scriptorij in Gent. Alle info over bereikbaarheid.
Inschrijven
Schrijf je in via het formulier links of onderaan (voor mobiel internetten). Dit zijn de algemene inschrijvingsvoorwaarden.
Incompany training SEO Schrijven
Interesse om de workshop ‘SEO Schrijven’ incompany te organiseren? Neem contact op en we werken op maat een voorstel uit.