Opleiding werve(le)nd Schrijven

Eendaagse training copywriting: 9 praktische technieken om overtuigende teksten te schrijven

Opleiding copywriter wervend schrijvenEen tekst op de website, een brochure, een post op social media of e-mailuitnodiging … je wil vaak maar 1 ding: (re)actie van je lezer. Dat hij in beweging komt. En dat is niet vanzelfsprekend als we dagelijks overspoeld worden door woorden.

Een training Werve(le)nd Schrijven gaat niet over goed of fout. Wel over die ene overtuigende tekst die je lezer triggert om te doen wat jij wil. Hiervoor is geen exacte formule. Wel veel praktische tips en 9 glasheldere copywriting technieken.

In de opleiding Wervend / Wervelend Schrijven gaan we interactief elke techniek bespreken; aangevuld met recente inzichten uit de schrijfadviesliteratuur en uit onze ervaring als copywriter. En jouw tekst? Die staat centraal.

Kortom, je leert hoe je met de juiste woorden zoveel mogelijk mensen in beweging kan brengen. Heerlijk toch?!

Voordelen opleiding werve(le)nd schrijven

Interactieve dagtraining met praktische tips over basics van copywriting

Persoonlijke feedback op eigen teksten

Opgebouwd volgens het boek Wervelend Schrijven (gratis exemplaar voor elke deelnemer)

Voor communicatie- en marketingmedewerkers, zaakvoerders, adviseurs, freelancers …

Al gevolgd door 1.586 cursisten – sinds 2012

potlood copywriterIn open aanbod als incompany training beschikbaar

Informatie en inschrijven

Meer weten over de training? Bel de trainer Bavo Van Landeghem op +32 474 87 38 39. Of e-mail hem op bavo@scriptorij.be.

Inschrijven? Vul het formulier hiernaast in. Je ontvangt snel je bevestiging en praktische informatie.

Programma opleiding Werve(le)nd Schrijven

cover-nl

1/ Schrijf Klantgericht

  • Schrijf gericht naar een gezicht.
  • Met meer voordelen dan eigenschappen
  • Functions, Facts & vooral Benefits

2/ Schrijf Persoonlijk

  • Meer jij dan wij
  • De 70%-balans om in beweging te komen
  • Met dialoogkracht graag

3/ Schrijf Gestructureerd

  • Ontdek de triple A-methode: Aandacht, Argumentatie en Actie
  • Toepasbaar in elk medium
  • 7 manieren om je tekst te beginnen

4/ Schrijf Visueel

  • Hoe ziet de online en offline leeslijn eruit?
  • Hoe je lezer tussentitels scant
  • Verschil kernzinkop en thematische kop

5/ Schrijf Bondig

  • Waarom SVO zo belangrijk is in je tekst
  • Ontdek de 2e perspectiefwissel
  • Hoe schrijf je een wervende onderwerpregel in je e-mail?

6/ Schrijf Eenvoudig

  • Meer Wablieft in je tekst
  • Apps en formules om eenvoudig te schrijven
  • Waarom je in godsnaam eenvoudig moet schrijven. Ontdek de Vloek van de Kennisjargon.

7/ Schrijf Actief

  • Informeren, overtuigen en vooral instrueren
  • Zo schrijf je CTA die doet reageren
  • Call To Action: Imperatief of infinitief?

8/ Schrijf Stijlvol

  • Je houdt van ritme, afwisseling en variatie? Je tekst ook!
  • Van metafoor, alliteratie tot paradox.
  • Wat als …

9/ Schrijf Correct

  • Spelling als partituur, niet de symfonie
  • Start een copybook
  • Opgepast … Ana Koloet!

En:
Directe en constructieve feedback op je ingestuurde tekst.
Schrijftips meteen toegepast op je tekst.

Voor wie?

De opleiding werve(le)nd schrijven richt zich naar mensen die in hun job vaak moeten schrijven.

  • Je werkt op een communicatieafdeling of als marketingmedewerker.
  • Je bent in de organisatie dé persoon naar wie gekeken wordt om te schrijven: website, brochures, social media, uitnodiging … en je wil daar gewoon graag eens een helder kader voor.
  • Je werkt als commerciële medewerker die nieuwsbrieven of sterke offertes moeten opstellen
  • Je bent een startende copywriter en/of redacteur en je wil sterker in je schoenen staan
  • Je bent een bedrijfsleider die zelf graag nog de eigen interne en externe communicatie wil schrijven
  • Je bent een account bij een communicatiebureau en je moet geregeld offertes opstellen en de teksten van copywriters beoordelen

Geen specifieke voorkennis vereist! Enkel notie hebben van het Nederlandstalig alfabet.

laurence“Ik was danig onder de indruk, het was een wervelende workshop, boeiend van de eerste tot de laatste seconde. Je doet het op een meesterlijke manier, gepassioneerd tot in je kleine teen. Het nieuwe schrijven zit na een dag in je systeem, als een nieuwe manier van ademen. Ongelofelijk leuk vind ik het om met de nieuwe technieken te spelen. Dank je wel…!”

Laurence Femont – Managing Director Majin Foundation

filip“De training Werve(le)nd Schrijven gaat recht naar de essentie van een goeie tekst. Helder opgebouwd, gefocust op eigen teksten, interactief én met humor en passie gebracht. Dankzij Bavo heb ik opnieuw goesting gekregen in taal. Een heerlijk gevoel na een gevarieerde en boeiende trainingsdag. Een absolute aanrader!”

Filip Hubin, communicatieverantwoordelijke Agentschap Natuur en Bos

frank“Gisteren kreeg ik alweer een droge blogtekst voor de kiezen. Dankzij jouw tips heb ik de tekst herschreven met een andere insteek. Ik verlegde de focus helemaal naar een what’s-in-it-for-me oogpunt en voegde er catchy tussentitels bij. Met succes! Mijn bazin was enthousiast en zei dat dit een directe ROI van de opleiding was. Alle lof voor jou dus ;-)”

Frank Cocquyt – Specialist Interne Communicatie De Lijn

dirk“Bavo laat je nadenken over taal. Op speelse wijze maakt hij de copywriter (verder) in je wakker. Hij leert je taalinstrumenten bespelen die je niet voor mogelijk achtte. Je nieuwe wervende teksten klinken voortaan als muziek in de oren van je klant.”

Dirk Vermant – Director CxONet

kim“Ik wilde je nog bedanken voor het uitdagende seminarie gisteren. Boeiend gebracht, afwisselend ook, met om het uur wel een Eureka moment. De dag was zo om! Fijn om te zien dat anderen ook zo gebeten zijn door het Nederlands.”

Kim Gernaert, Copywriter & Marketing Manager Mistral Home

els“Bavo Van Landeghem verzorgde reeds diverse schrijfopleidingen voor de medewerkers (juristen en niet-juristen) van de Orde van Vlaamse Balies. Zeer leerrijk, ‘op maat’ en aangenaam. Een aanrader!”

Els Van Broeck – Algemeen Secretaris Orde van Vlaamse Balies

bettina“Gedreven als hij is, zet Bavo je elke les aan het schrijven. Tijdens de interactieve nabespreking ontdek je zelf, hoe je het beter had kunnen doen. Je boekt daardoor op korte termijn grote vooruitgang. En dat is motiverend. Ik kan deze opleiding alleen maar aanbevelen.”

Bettina Helewaut – External Communications Manager Bank Degroof

petra“Voor de lessen van Bavo, dacht ik dat ik mijn publiek kon warm maken met zoveel mogelijk woorden en vooral grote woorden. Na de lessen van Bavo, weet ik dat less more moet zijn en vooral relevant.”

Petra Broeders – Assistent Communicatie en productie Passa Porta

inge“Hij leerde ons schrijven. En schrappen. En nog eens herschrijven. En bondiger zijn. ‘Ja, Inge, het kan nog bondiger.’ Hij leerde ons verhalen vertellen. In mensentaal. Mooi verwoord en pure verwennerij voor de lezer. Zodat die zou doen wat wij graag wilden dat hij zou doen. Een boek kopen, een reis boeken… of deelnemen aan zijn opleiding natuurlijk! Of ik ze zou aanbevelen? Meer zelfs: ik zou ze graag zélf nog eens volgen…”

Inge Delva – zelfstandig copywriter Ingenieus

frederic“Wervelend en wervend, dat is de schrijfstijl die Bavo overbrengt tijdens zijn lessen. Je leert bij hem niet alleen oog te hebben voor de stijl, maar ook voor de doeltreffendheid van je teksten. Daarnaast zorgt hij voor een toffe sfeer waarin je ongedwongen het beste uit je pen kan halen. Een absolute aanrader dus!”

Frederik Welslau, Marketing & Communications Manager Vacature

katrien“Bavo is een oprecht warm persoon. Een docent die niet verveelt en alles op een heldere wijze uitlegt. Op zeer korte tijd heb ik tijdens de boeiende en interactieve training Werve(le)nd Schrijven veel bijgeleerd. De cursus ligt als naslagwerk nog steeds” binnen handbereik. ”

Katrien Meermans, Copywriter & Community Manager – De Facto Image Building
“De opleiding Wervelend Schrijven heeft zoveel voor me veranderd! Ik heb nu de theorie als houvast. Dat is vooral nuttig om anderen te overtuigen. Het opzet van deelname – een leidraad voor wat ik intuïtief al aanvoel – is daarmee ten volle bereikt. Dank je. ”

Inke Hutse, redactrice Charlie Mag en freelance copywriter

cover-nl

Op het einde van de training Werve(le)nd Schrijven …

  • schrijf je een aantrekkelijke en overtuigende tekst
  • haal je meer respons uit je teksten
  • ken je de basics van copywriting
  • weet je hoe je bondig en eenvoudig moet schrijven
  • ga je naar huis met hands-on schrijftips om meteen toe te passen
  • schrijf je in voordelen en niet meer in eigenschappen
  • is je tekst helder opgebouwd
  • bedenk je zelf originele openingszinnen en een heldere call to action
  • zit je minder lang voor het witte blad
  • geef je constructief feedback op iemand anders tekst
  • heb je opnieuw goesting om te schrijven

en vooral: je lezer reageert op wat je geschreven hebt.

Bavo Van Landeghem is een gepassioneerd trainer-copywriter op seminaries, workshops of incompany. Het klappen van de zweep leerde hij in de sales- en marketingafdeling bij Microsoft, de knepen van het vak ontdekte hij tijdens zijn 13-jarige activiteit als professioneel copywriter. Hij is auteur van het boek Werve(le)nd schrijven. 9 technieken om je lezer in beweging te brengen. Als copywriter combineert hij the sky van een opleiding communicatiewetenschappen met the limits van een taalkundige. Zaakvoerder van het copywritingbureau Scriptorij.

cover-nlPRIJS: 395,00 euro (exclusief 21% btw)

Inbegrepen:

  • Boek Werve(le)nd Schrijven – 9 technieken om je lezer in beweging te brengen (170p)
  • Stijlvol A5 Moleskine notablokje
  • Kleurrijke A2 affiche als reminder voor de 9 technieken
  • Verse daglunch (bij dagtraining)
  • Drankjes, koffie/thee/water
  • Prachtige locatie en inspirerend uitzicht over de Leie

Interesse om de workshop ‘Werve(le)nd Schrijven’ incompany te organiseren? Neem contact op en we werken op maat een voorstel uit.

Franstalige collega’s? Volg dezelfde opleiding in het Frans ‘Un texte qui fait boum’

Dit zijn de algemene inschrijvingsvoorwaarden.

Schrijf je hier in voor de open opleiding Wervelend Schrijven

Prijs: 395,00 euro (ex. 21% btw)

Datum*


Bedrijf*

Voornaam*

Naam*

E-mail*

Straat + nr (facturatieadres)

Gemeente

BTW-nr