Opleidingen
Je wil zelf de knepen van het vak leren? Scriptorij biedt verschillende opleidingen schriftelijke vaardigheden aan, van de absolute basis van copywriting tot een knallende baseline. Zowel in incompany (voor teams) als in open inschrijving (voor individuen). Gegeven door ervaren copywriters. Interactief, hands-on en, zeggen de deelnemers, vree wijs!

Verbal branding: een eigen stem voor jouw merk
Dat gaat niet over wat je zegt, maar hoe je het zegt. Je tone of voice. En daar consistent in zijn. Zo krijg je verbaal sterke merken, die blijven hangen. Zo word je verbaal herkenbaar.
Meer wetenProjecten
Waarvoor schakelen klanten ons in? Bekijk hier voorbeelden van recent werk: copywriting, incompanytraining, co-creatieprojecten, verbal brandingtrajecten …
Bekijk meer projectenZo ontmasker je een AI- tekst
Stel, je vergelijkt twee teksten vanuit eenzelfde briefing. Een versie geschreven door de mens en de andere gegeneerd door AI. Wat blijkt? De beste tekst komt van AI. Nochtans was het tot enkele maanden geleden nog omgekeerd. Je merkt: het wordt steeds moeilijker om AI-gegeneerde teksten te onderscheiden van menselijke teksten. Dit artikel legt 5 maskers bloot hoe je AI wél kan herkennen.
‘Collega’s, I have a dream!’
Een presentatie, een tussenkomst in een vergadering, een voorstel lanceren, … we staan vaker voor een groep dan we denken. En of het nu voor 5 mensen of 100 mensen is. Je wil dat je verhaal gehoord wordt. En overkomt zoals jij het in gedachten had. En dan pas je toch gewoon de basics van
7 slimme schrijftips om helder te schrijven
Helder schrijven maakt je tekst makkelijker te begrijpen en voorkomt onnodige inspanning bij de lezer. Vermijd vakjargon, lange zinnen en passief taalgebruik, en gebruik een duidelijke structuur met tussentitels en bulletpoints. Met deze 7 tips schrijf je korte, krachtige en duidelijke teksten die je boodschap direct overbrengen.
Waarom nog wervelend leren schrijven in tijden van AI?
ChatGPT heeft schrijven onherroepelijk in het schap van de fast-moving consumer goods (FMCGs) gezet. Even genereren en je artikel ligt zo in de rayon van de droge voeding. Eindelijk feest! Gedaan met zelf zwoegen, schrijven en schrappen. 👏 En dus … waarom zou je dan nog een workshop over schrijven volgen? Of godbetert een boek daarover lezen?
Tevreden klanten

















